καλώς ορίσατε διαδικτυακοί επισκέπτες!!!

Γεια σας!!Καλώς ορίσατε στο διαδικτυακό μας τόπο!!!Πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία του υπήρξε η τάξη μου,στην οποία τυγχάνει να είμαι δασκάλα.Η ανατροφοδότηση που παίρνω καθημερινά από τους μικρούς μαθητές είναι απίστευτη και με ώθησε να φτιάξω το ιστολόγιο αυτό για να καμαρώνουν τα επιτεύγματά τους, να αναστοχάζονται για τα επόμενα και να ανταλλάζουμε τις απόψεις μας!Αρχικά είχα αμφιβολία για τη δημιουργία του,οι απόψεις όμως,οι εργασίες και η ευαισθησία των μαθητών μου εμπλουτίζουν τόσο όμορφα και ονειρεμένα τις σελίδες του!

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2012

το υπέροχο παραμυθάκι της ταλαντούχας Έλλης μας!!!!









Με τις αισθήσεις και την αφή πώς να κάνω προκοπή;Τη θερμοκρασία για να μετρήσω,το θερμόμετρο πρέπει να χρησιμοποιήσω!!!


Ο Γιάννης μας,μάς παρουσιάζει ένα όμορφο πειραματάκι σχετικά με το πώς μπορούμε να ανιχνεύσουμε τη θερμοκρασία του νερού σε τρεις διαφορετικές θερμοκρασίες-ζεστό,χλιαρό,κρύο.Το συμπέρασμα εδώ είναι ότι δεν πρέπει να μετράμε τη θερμοκρασία των σωμάτων βασισμένοι μόνο στην αφή μας,γιατί δεν μπορεί να μας αποφέρει έγκυρα αποτελέσματα!Οι μετρήσεις πρέπει να γίνονται μόνο με το ειδικό θερμόμετρο!

Αυτή η ενέργεια πρόσωπα πολλά αλλάζει και συχνά μας εξαφνιάζει!!


Το γλυκό μας Αφροδιτάκι,μας περιγράφει με ένα πειραματάκι πώς η ενέργεια αλλάζει διαρκώς μορφή και μετατρέπεται από τη μία μορφή στην άλλη.Κατασκευάσαμε ένα αυτοσχέδιο ηλεκτρικό κύκλωμα με λαμπάκι,τα καλώδια του οποίου συνδέσαμε με μία μπαταρία.Η μπαταρία είναι αποθήκη χημικής ενέργειας,όταν όμως συνδέσουμε τα καλώδια που οδηγούν στο λαμπάκι,διαπιστώνουμε ότι αυτό ανάβει και έτσι η ενέργεια μετατρέπεται σε φωτεινή!Συνεπώς η ενέργεια διαρκώς ανακυκλώνεται αλλάζοντας μορφές,αλλά πάντα παραμένει αδιάβλητη στη φύση.

Θερμαίνουμε και ψύχουμε τα στερεά

Η Έλλη μας,με απίστευτη θεατρικότητα μας παρουσιάζει το πείραμα της διαστολής και συστολής των στερεών!Αρχικά,παίρνουμε ένα ξύλο που επάνω του έχουμε καρφώσει δύο πρόκες,σε απόσταση ίση με τη διάμετρο ενός κέρματος.Φροντίζουμε να έχουμε ανάψει ένα κερί και προμηθευόμαστε ένα ξύλινο μανταλάκι.Παίρνουμε το κέρμα με το μανταλάκι,προσέχοντας να μην καούμε και το βάζουμε για λίγο επάνω στη φλόγα του κεριού.Όταν το θερμάνουμε,προσπαθούμε να το περάσουμε ανάμεσα από τις πρόκες.Παρατηρούμε ότι το κέρμα δεν περνά,γιατί οι διαστάσεις του έχουν διογκωθεί λίγο,λόγω της διαστολής που έχει πάθει.Στη συνέχεια αφήνουμε το κέρμα να κρυώσει.Προσπαθούμε και πάλι να το περάσουμε ανάμεσα από τις πρόκες.Βλέπουμε ότι το κέρμα τώρα περνά,γιατί με την αποβολή της θερμότητας,έχει αρχίσει και συστέλλεται.


Πραγματικά,η τάξη μας έχει γεμίσει από υπέρλαμπρους μικρούς επιστήμονες που λατρεύουν τη φυσική!!Η Γιώτα μας,μάς παρουσιάζει με έναν υπέροχο τρόπο τα ευεργετικά ωφέλη της λειτουργίας της χολής στο πεπτικό μας σύστημα.

περίεργο πράγμα το μπαλόνι-το θερμαίνω και φουσκώνει,το ψυχραίνω ξεφουσκώνει!!!

Ο Γιάννης μας,μάς εξηγεί με πολύ κατανοητό τρόπο πως διαστέλλονται και συστέλλονται τα αέρια με την απορρόφηση και την αποβολή θερμοκρασίας.Πραγματικά,ένας μικρός επιστήμονας γεννιέται!!!Αρχικά,παίρνουμε ένα μπαλόνι και το εφαρμόζουμε στο στόμιο ενός μπουκαλιού.Χρησιμοποιούμε δύο μπολάκια,το ένα περιέχει κρύο νερό και το άλλο ζεστό.Όταν τοποθετούμε το γυάλινο μπουκάλι μέσα στο μπολάκι με το ζεστό νερό,παρατηρούμε ότι το μπαλόνι αρχίζει και φουσκώνει,καθώς ο αέρας διαστέλλεται και διογκώνεται!Στη συνέχεια τοποθετούμε το μπουκάλι μέσα στο μπολάκι με το κρύο νερό και αφήνουμε να περάσουν κάποια λεπτά.Το μπαλόνι αρχίζει και ξεφουσκώνει,επειδή ο αέρας που περιέχει αρχίζει να συστέλλεται,με αποτέλεσμα το μπαλόνι να επιστρέφει στην αρχική του κατάσταση.